Οδηγός επιβίωσης για το καλοκαίρι

10 τρόποι για να αντιμετωπίσετε τη ζέστη του καλοκαιριού ενώ είστε έγκυες 

Όπως γνωρίζετε ήδη πολύ καλά, η εγκυμοσύνη κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού δεν είναι μία απλή υπόθεση. Η ζέστη του καλοκαιριού έρχεται να προστεθεί στην ήδη αυξημένη θερμοκρασία σας λόγω της εγκυμοσύνης (στο 1ο τρίμηνο, η προγεστερόνη αυξάνει τη θερμοκρασία του σώματος). Επιπλέον, η αφυδάτωση είναι συχνή τους καλοκαιρινούς μήνες και συχνά βλέπουμε έγκυες να βρίσκονται αντιμέτωπες με πρόωρες συσπάσεις, λόγω του γεγονότος ότι περνούν περισσότερο χρόνο σε εξωτερικές δραστηριότητες. Τέλος, η ζέστη και η υγρασία δεν σας επηρεάζουν μόνο σωματικά, καθώς η διαρκής δυσφορία μπορεί να συμβάλει στην αλλαγή της διάθεσής σας.

Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να ελαχιστοποιήσετε την ταλαιπωρία και το άγχος σας. Παρακάτω, ακολουθεί ένας οδηγός που θα σας βοηθήσει να επιβιώσετε το καλοκαίρι ενώ είστε έγκυος. Εδώ θα βρείτε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για απολαύσετε την καλοκαιρινή σας εγκυμοσύνη. Είναι ευκολότερο από ό,τι νομίζετε να μείνετε δροσερές και άνετες ενώ είστε έγκυος κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

1. Αποφύγετε την άμεση έκθεση στον ήλιο.

Αφήστε τις εξωτερικές δραστηριότητες – εργασίες για νωρίς το πρωί ή μετά τη δύση του ήλιου, που ο ήλιος είναι χαμηλότερα στον ουρανό και η εξωτερική θερμοκρασία είναι πιο χαμηλή. Όταν η θερμοκρασία υπερβαίνει τους 33 βαθμούς Κελσίου, είναι καλύτερο να μένετε σε εσωτερικούς κλιματιζόμενους χώρους ή σε χώρους με ανεμιστήρα. Κάντε μόνο τις άκρως απαραίτητες εργασίες και ζητήστε βοήθεια εάν αισθάνεστε πολύ κουρασμένες. Μπορείτε να απολαύσετε την ύπαιθρο ακόμα και τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού, θα πρέπει όμως να μείνετε στη σκιά, να προστατευτείτε από τον ήλιο φορώντας τα κατάλληλα ρούχα ή να καταφύγετε κάτω από μια ομπρέλα.

2. Να ενυδατώνεστε συνεχώς.

Ανεξαρτήτως εποχής, θα πρέπει να πίνετε αρκετό νερό κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας. Η ζέστη του καλοκαιριού καθιστά ακόμα περισσότερο απαραίτητη την ενυδάτωση. Για τον λόγο αυτό πρέπει να πίνετε πολλά υγρά. Η αφυδάτωση όταν είστε έγκυες μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης πονοκεφάλων, δυσκοιλιότητας, οιδημάτων ή, σε ακραίες περιπτώσεις, συσπάσεων. Η πρόσληψη νερού πρέπει να είναι επαρκής (περίπου οκτώ έως δέκα ποτήρια την ημέρα) και θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη εάν ασκείστε, ώστε να αντικαταστήσετε τα υγρά που χάνετε με τον ιδρώτα. Μπορείτε να εμπλουτίσετε και να αρωματίσετε το νερό σας προσθέτοντας  μερικά λεμόνια, δίνοντας μια αναζωογονητική αίσθηση και προσφέροντάς σας τη βιταμίνης C που χρειάζεστε. Εναλλακτικά, πίνετε υγρά ηλεκτρολυτών χαμηλής περιεκτικότητας σε σάκχαρα. Θα σας βοηθήσουν στην αντικατάσταση των χαμένων αλάτων αλλά και στην κατακράτηση υγρών, ειδικά εάν πρόκειται να περάσετε αρκετό χρόνο έξω από το σπίτι. Θυμηθείτε να αυξήσετε την πρόσληψη νερού καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας και να έχετε πάντα μαζί σας ένα μπουκάλι νερό. Μπορείτε επίσης να πιείτε ένα κρύο mocktail (κοκτέιλ χωρίς αλκόολ), να δοκιμάστε smoothies με πολύ πάγο, ή παγωμένα φρούτα με λίγο γιαούρτι. Θα μπορούσατε ακόμα να παγώσετε το smoothie σας και να το μετατρέψετε σε μία αναζωογονητική γρανίτα.

3. Ντυθείτε ανάλογα με τη ζέστη.

Φορέστε χαλαρά ρούχα που βοηθούν το σώμα σας να αναπνέει και καπέλο για να μειώσετε την έκθεση στον ήλιο. Τα άνετα, χυτά, ανοιχτόχρωμα ρούχα (π.χ. τα μακριά φορέματα) σας προστατεύουν από τον ήλιο και επιτρέπουν στον αέρα να κυκλοφορεί γύρω από το σώμα σας. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία κομψών επιλογών, ώστε να διατηρήσετε το προσωπικό σας στυλ, ενώ παράλληλα εξασφαλίζετε την άνεσή σας.

Επιπλέον, φορέστε άνετα παπούτσια που να παρέχουν επαρκή υποστήριξη για τα πόδια σας. Εάν επιλέξετε σανδάλια, σας προτείνουμε ένα ζευγάρι που θα αγκαλιάζει το πόδι σας και μπορεί να ακολουθεί τις αυξομειώσεις του ποδιού σας, καθώς αυτό μπορεί να διογκώνεται κατά τη διάρκεια της ημέρας. Οι σαγιονάρες και ορισμένα άλλα στυλ σανδαλιών δεν παρέχουν αρκετή υποστήριξη καμάρας και καθώς η κοιλιά σας μεγαλώνει, είναι πιο πιθανό να νιώσετε πόνο στην πλάτη.

4. Δροσιστείτε.

Μία καλή λύση είναι να έχετε πάντα μαζί σας ένα μπουκάλι νερό με συσκευή ψεκασμού. Με τον τρόπο αυτό μπορείτε να ψεκάζετε το δέρμα σας με νερό και να μειώνετε τη θερμοκρασία του σώματός σας.

Τέλος, μη ξεχνάτε την απόλαυση που σας παρέχει το καλοκαίρι. Μια βουτιά σε μια ωραία, δροσερή πισίνα ή στη θάλασσα κάνει θαύματα. Θα σας κρατήσει δροσερές, ενώ παράλληλα θα βελτιώσει τη διάθεσή σας. Τα σύντομα και συχνά ντους βοηθούν, επίσης, προς αυτή την κατεύθυνση.

5. Ασκηθείτε με έξυπνους τρόπους.

Γενικά ενθαρρύνουμε τις έγκυες γυναίκες να συνεχίσουν την άσκησή τους κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, φυσικά, με μερικές μικρές προσαρμογές. Για παράδειγμα δε θα πρέπει να πάτε για τρέξιμο το μεσημέρι. Η θερμική εξάντληση είναι ένας σαφής και υπαρκτός κίνδυνος για όποιον ασκείται ή εργάζεται έξω σε υψηλή θερμοκρασία, πόσο μάλλον για μια έγκυο γυναίκα που ο κίνδυνος αυτός αυξάνεται. Το κολύμπι είναι ένας καταπληκτικός τρόπος άσκησης και διατήρησης χαμηλής θερμοκρασίας του σώματός σας. Εναλλακτικά, μπορείτε να ασκηθείτε στο ωραίο, κλιματιζόμενο περιβάλλον του γυμναστήριου ή να κάνετε έναν ευχάριστο περίπατο στο εμπορικό κέντρο.

6. Φορέστε αντηλιακό.

Επιλέξτε ένα αντιηλιακό με δείκτη προστασίας τουλάχιστον SPF 30 και βεβαιωθείτε ότι το πρόσωπό σας είναι πάντα προστατευμένο. Φροντίστε να το εφαρμόζετε 20 λεπτά πριν βγείτε στον ήλιο. Εφαρμόστε ξανά και ξανά καθόλη τη διάρκεια της ημέρας, ειδικά μετά την εφίδρωση ή το κολύμπι.

7. Κάντε υγιεινές επιλογές τροφίμων.

Η όρεξη συνήθως μειώνεται το καλοκαίρι, αλλά η πρόσληψη πρωτεϊνών εξακολουθεί να είναι σημαντική στη διάρκεια της κύησης. Δοκιμάστε να φτιάξετε ένα smoothie πρωτεΐνης με βάση φρούτα και λαχανικά. Προσθέστε το αβοκάντο και την καρύδα στη διατροφή σας. Οι γρανίτες φρούτων καθώς και το γιαούρτι αποτελούν υγιεινά και δροσερά σνακ. Επιπλέον, θα πρέπει να ελαχιστοποιήσετε την πρόσληψη αλατιού, η οποία θα καταπολεμήσει την κατακράτηση υγρών και τα οιδήματα. Τέλος, αποφύγετε τα τρόφιμα που μπορούν να αλλοιωθούν εύκολα όταν μείνουν στον ήλιο, λόγω της ζέστης και να προκαλέσουν στομαχικές διαταραχές (όπως για παράδειγμα η πατατοσαλάτα, η λαχανοσαλάτα και άλλα είδη φαγητού που περιέχουν μαγιονέζα).

8. Ανυψώστε τα πόδια σας.

Τα πρησμένα πόδια κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι ένα σύνηθες φαινόμενο, ειδικά το καλοκαίρι. Η όρθια στάση για παρατεταμένες χρονικές περιόδους θα το επιδεινώσει. Για τον λόγο αυτό, κάντε συχνά διαλείμματα και καθίστε με τα πόδια σας τοποθετημένα σε μια υπερυψωμένη επιφάνεια πάνω από το επίπεδο της καρδιάς. Μπορείτε για παράδειγμα να στηρίξετε τα πόδια σας στον καναπέ ή στο κρεβάτι. Η τακτική αυτή μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση της δυσφορίας που νιώθετε. Να θυμάστε ότι τα πολύ αλμυρά τρόφιμα συμβάλλουν ακόμη περισσότερο στο οίδημα των κάτω άκρων, ειδικά όταν συνδυάζονται με την εγκυμοσύνη και τη ζέστη.

9. Κοιμηθείτε – χαλαρώστε.

Χρειάζεστε άφθονη ξεκούραση όσο είστε έγκυος, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, καθώς η ζέστη έχει έναν μοναδικό τρόπο να καταναλώνει την ενέργειά σας. Βεβαιωθείτε ότι κοιμάστε τουλάχιστον οκτώ ή εννέα ώρες κάθε βράδυ σε ένα δροσερό κλιματιζόμενο περιβάλλον. Ο καλός και συχνός ύπνος θα επιτρέψει στο σώμα σας να ανταπεξέλθει στις αυστηρές απαιτήσεις της εγκυμοσύνης που διανύετε.

Επιπρόσθετα, το να παραμείνετε ήρεμη είναι πολύ σημαντικό όταν πρόκειται να γίνετε μαμά. Μία καλή ιδέα θα ήταν να παρακολουθήσετε μαθήματα γιόγκα πριν από τον τοκετό ή να απολαύσετε περιπάτους στην πόλη σας. Όλα αυτά μπορούν να σας βοηθήσουν να παραμείνετε δροσερές, ήρεμες και συγκεντρωμένες στους στόχους σας κατά τους θερμότερους μήνες.

10. Ρωτήστε μας για ό,τι σας προβληματίζει

Μην ξεχνάτε τις σημαντικές μαιευτικές επισκέψεις σε εμάς. Αυτές οι επισκέψεις είναι εξαιρετικά σημαντικές για την παρακολούθηση της υγείας σας, καθώς και του μωρού σας. Τα ραντεβού μας σας παρέχουν μια μεγάλη ευκαιρία να μας ρωτήσετε τυχόν απορίες που μπορεί να έχετε καθώς προχωράει η εγκυμοσύνη σας.

Τέλος θα πρέπει να είστε σε θέση να αναγνωρίσετε τα σημάδια θερμικής εξάντλησης που θα μπορούσαν να βλάψουν εσάς και το μωρό σας:

  • Μειωμένα ούρα, εφίδρωση, βραδυψυχισμός, ναυτία, ζάλη ή πονοκέφαλος.
  • Δυσκοιλιότητα και κράμπες στο στομάχι.
  • Κρυάδες, αδεξιότητα, ξηρότητα στο στόμα ή υπερβολική δίψα

Τα παραπάνω συμπτώματα μπορεί να είναι ενδείξεις ότι το σώμα σας έχει υπερθερμανθεί και θα μπορούσαν να αποτελούν ενδείξεις αφυδάτωσης. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας αν νιώσετε κάποιο από τα παραπάνω συμπτώματα.

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να αισθάνεστε άνετα και όμορφα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας. Η εγκυμοσύνη πρέπει να είναι μία ευτυχισμένη στιγμή για εσάς και την οικογένειά σας. Αν και αυτό δεν είναι πάντα τόσο εύκολο, ειδικά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ελπίζουμε ότι οι παραπάνω συμβουλές θα σας βοηθήσουν να παραμείνετε δροσερές, ενυδατωμένες και χαρούμενες κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Εάν παρόλα αυτά έχετε περισσότερες ερωτήσεις σχετικά με το πώς να περάσετε το καλοκαίρι κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας, καλέστε μας ή κλείστε ραντεβού χρησιμοποιώντας το διαδικτυακό εργαλείο προγραμματισμού σε αυτόν τον ιστότοπο.